Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yürütülen Yaşam Beceriler Projesi 1 Ekim 2025 tarihinden itibaren uygulanmaya başlayacaktır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; topluma entegre, dinamik ve geleceğin gereksinimlerine yanıt verebilecek bireyler yetiştirmeyi hedefleyen vizyoner bir eğitim modelidir. Bu kapsamda hazırlanan “Yaşam Becerileri” projesi, öğrencilerin günlük hayatta karşılaşabilecekleri sorunlara çözüm bulma yeteneği kazanmaları ve toplumsal hayata etkin katılımlarını sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Bu proje, öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine, çevrelerini daha iyi anlamalarına ve sorumluluk bilinciyle hareket etmelerine katkıda bulunur.
Bu model, öğrencilerin toplumsal hayata etkin katılımlarını teşvik ederek onları sadece günümüzün değil aynı zamanda geleceğin zorluklarına karşı hazırlıklı, yenilikçi yetkinliklerle donatmayı amaçlar. “Yaşam Becerileri" yaklaşımı, öğrencilerin hayatlarını bilinçli, verimli ve planlı bir şekilde sürdürmeleri için gerekli olan temel becerileri kazandırmayı hedefler. Bu yaklaşım, öğrencilerimize yalnızca teorik bilgi sağlamakla kalmaz; onları günlük yaşamlarında karşılaştıkları zorluklarla başa çıkabilecek donanımlı bireyler olarak yetiştirir. Kendilerine sunulan somut yaşantılarla öğrencilerimiz potansiyellerini keşfeder, çevrelerindeki dünyayı daha derinlemesine anlar ve sorumluluk bilinciyle hareket ederler. Bu süreç, onların değişen koşullara uyum sağlama becerisini güçlendirerek; etkin, bilinçli ve yetkin bireyler olarak topluma katkı sunmalarına imkân tanır. Ayakkabı bağlamaktan, mutfak becerilerine; sağlıklı beslenme bilinci oluşturmaktan, iletişim ve ifade yeteneğine, geri dönüşüm ve sıfır atık farkındalığından özgün tasarımlar yapabilmeye kadar birçok alanda etkinliklerle desteklenen "Yaşam Becerileri" projesi ile öğrencilerin kendi kendini yönetme becerisine sahip olması amaçlanmaktadır.
Müdürlüğümüzce yapılan planlamaya göre kazandırılması amaçlanan becerilere yönelik faaliyetler asağıda yer alan takvim doğrultusunda yürütülecektir.
S.N. |
TARİH |
ETKİNLİK |
1 |
Ekim 1. ve 2. Hafta |
Çamaşır Katlama (Aile Hayatım) |
2 |
Ekim 3. ve 4. Hafta |
Eşyalarını Toplama (Aile Hayatım) |
3 |
Kasım 1. ve 2. Hafta |
Diş Fırçalama Uygulaması (Kişisel Bakım ve Hijyen) |
4 |
Kasım 3. ve 4. Hafta |
Mendik Kullanma ve Ağız Silme (Kişisel Bakım ve Hijyen) |
5 |
Aralık 1. ve 2. Hafta |
Kültürel Değerler ve Gelenekler Paylaşımı (İltş. Ve Sos. Bec.) |
6 |
Aralık 3. ve 4. Hafta |
İletişim Engelleri ve Çözümleri (İletişim ve Sos. Beceriler) |
7 |
Ocak 1. ve 2. Hafta |
Yağmur Suyu Toplama (Sürdürülebilir Yaşam ve Çev. Bil.) |
8 |
Ocak 3. ve 4. Hafta |
Enerji Tasarrufu (Sürdürülebilir Yaşam ve Çev. Bil.) |
9 |
Şubat 1. ve 2. Hafta |
Geleceğin Okulunu Tasarla (Yaratıcılık ve Girişimcilik) |
10 |
Şubat 3. ve 4. Hafta |
Küçük Mucitler Atölyesi (Yaratıcılık ve Girişimcilik) |
11 |
Mart 1. ve 2. Hafta |
Giysileri Kirli Sepetine Atma (Aile Hayatım) |
12 |
Mart 3. ve 4. Hafta |
Yataklarını Düzeltme (Aile Hayatım) |
13 |
Nisan 1. ve 2. Hafta |
Hijyen Temalı Resim Yapma (Kişisel Bakım ve Hijyen) |
14 |
Nisan 3. ve 4. Hafta |
Temizlik Şarkısı ile Öğrenme (Kişisel Bakım ve Hijyen) |
15 |
Mayıs 1. ve 2. Hafta |
Görevlerle Sorumluluk Kazanma (İletişim ve Sos. Bec.) |
16 |
Mayıs 3. ve 4. Hafta |
Su Tasarrufu Dedektifleri Görevi (Sürdürülebilir Y. Ve Ç.B.) |
17 |
Haziran 1. ve 2. Hafta |
El Yapımı Hediyeler Tasarımı (Yaratıcılık ve Girişimcilik) |
Uygulama Kılavuzu için TIKLAYINIZ
Etkinlik Kitabı için TIKLAYINIZ
Öğrenci gözlem formu için TIKLAYINIZ